Telefonisch een afspraak maken
Om een afspraak te maken kunt u iedere werkdag bellen tussen 8.00 uur en 10.00 uur. Dit kan voor dezelfde dag indien er nog plaats is of als het niet tot een volgende dag kan wachten. U kunt ook afspraken vooruit plannen voor andere dagen. Dit kan voor tijden tussen 08.00 uur en 09.00 uur en tussen 14.00 uur en 15.00 uur. Ook voor deze tijden dient u een afspraak te maken tussen 08.00 uur en 10.00 uur.
In verband met de planning kan de assistente vragen naar de reden van uw komst. Zij kan dan een goede inschatting maken van de tijd die u mogelijk nodig heeft. Voor een consult reserveren wij 15 minuten. Denkt u meer tijd nodig te hebben (bijvoorbeeld omdat u meerdere vragen of klachten heeft), wilt u dan zo vriendelijk zijn dit van tevoren bij de assistentes aan te geven?
Ook kan de assistente, eventueel na overleg met de huisarts, u soms telefonisch van dienst zijn, bijvoorbeeld met het geven van een advies.
Als een eerder gemaakte afspraak niet door kan gaan, zou u dit dan tijdig aan ons door willen geven? De tijd kan dan voor iemand anders worden gereserveerd.
Overleg met de assistente over uw afspraak. Wij hanteren de regel: U bepaalt de dokter, wij bepalen de tijd. U bepaalt de tijd, wij bepalen de dokter.
Zorg dat u op tijd aanwezig bent. Indien u meer dan 5 minuten te laat komt, zijn wij genoodzaakt een nieuwe afspraak voor u te maken.
Indien u zonder afmelding niet verschijnt brengen wij minimaal € 15,- bij u in rekening. Dit wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar.
Door uw medewerking kunnen we in deze drukke tijd zoveel mogelijk patiënten helpen.